Gør brug af linkberegner, inden du starter på linkbuilding

Inden du går i gang med linkbuilding, kan det være en god ide at finde ud af, hvor mange links du egentlig har brug for at komme op i toppen af en søgning på nettet. Til det kan du bruge bureauet Klikkos linkberegner. Det er et værktøj, som de selv har udviklet. Det kan ret præcist vise dig, hvad der skal til. 

Når du skal finde ud af, går du ind på Klikkos hjemmeside, www.klikko.dk, og indtaster de forskellige oplysninger, der er relevante. Det er ikke mindst hvilke søgeord, du gerne vil ligge i toppen af en søgning på. Det kan du selv vurdere, men du kan selvfølgelig også få hjælp af Klikko til at finde ud af, hvilke søgeord, der vil være mest relevante. 

Du kan derefter sende formularen til Klikko, der giver dig et gratis bud på, hvor meget linkbuilding, er skal til, for at du ligger på den første side af en søgning på nettet. Klikko har selv udviklet en del af værktøjet og kombineret det med allerede eksisterende værktøjer. Det gør, at de har en 95 % præcision, når de bruger værktøjet. 

Som sagt er det gratis for dig at bruge værktøjet, men du kan også sagtens få Klikko til at hjælpe dig med at lave linkbuilding til din hjemmeside. Det er næsten lige gyldigt hvilken type hjemmeside, du har, så kan den have brug for linkbuilding. For en webbutik er det vigtigt for, at den kan få flere kunder. For en organsation eller forening kan det være en måde at sprede sine budskaber og øge kendskabet til foreningen, og for en blogger kan det være en måde at få flere læsere og dermed måske med tiden komme til at tjene penge på at blogge. 

Klikko samarbejder med et stort hold af freelanceskribenter. De har derfor altid nogle, der sidder klar til at gå i gang med en opgave, når du bestiller. Skribenterne kan hurtigt skrive nogle tekster, hvori dit link indgår. De bliver typisk lagt ud på nogle blogs, som Klikko styrer. På den måde vil der være en række forskellige blogs, der henviser til din hjemmeside. Det vil gøre, at en søgemaskine vurderer, at din hjemmeside er vigtig og et sted, hvor den, der søger, kan finde det, han eller hun leder efter. Det kan virke som noget hokus pokus, men det er faktisk muligt at se målbare resultater, for eksempel i forhold til flere besøgende på din hjemmeside.